Daan Welle (1989)

Dirigent orkestklas, juniororkest, AJSO

230702 ff 525246

Daan Welle studeerde van 2005 t/m 2007 trombone aan het Conservatorium van Amsterdam. Aan hetzelfde conservatorium volgde hij van 2011 t/m 2015 de opleiding Docent Muziek en vervolgens de tweejarige contractstudie orkestdirectie.

Door zijn achtergrond als dirigent en muziekdocent weet Daan precies hoe hij jongeren wegwijs moet maken in de wereld van het symfonieorkest. Alleen spelen is leuk, maar samen komt muziek pas echt tot leven. De liefde voor samenspel brengt Daan graag over op zijn orkestleden.

Van 2015 t/m 2018 was Daan dirigent bij Jeugdsymfonieorkest OpStreek en won hij met dit orkest het Nationaal Concours voor Jeugdsymfonieorkesten (3e afdeling).

Bij Stichting AJSO dirigeert Daan vanaf 2017 de Orkestklas en vanaf 2018 het Juniororkest. Per 2023 is Daan dirigent van het Almeers Jeugd Symfonie Orkest en artistiek leider van Stichting AJSO. Naast zijn werkzaamheden bij Stichting AJSO is Daan actief als trombonedocent bij CKV Almere en als trombonist, dirigent en/of arrangeur bij diverse projecten.

Contactformulier Daan Welle - 06 41904008

Ivan Pieksma (1993)

Dirigent Strijkersklas

De leiding over de Strijkersklas is in handen van dirigent en viooldocent Ivan Pieksma. Op negen jarige leeftijd is hij begonnen met viool spelen in zijn geboorteland Servie. Hij kreeg les van bekende professoren en speelde (solo) in verschillende orkesten en ensembles. Tijdens zijn bachelorstudie heeft hij ervaring opgedaan met het werken met kinderen en schreef hij een handboek voor beginnend violisten.

Na zijn studie is hij gestart met lesgeven en werkte hij mee aan diverse  muzikale zomerprojecten. Sinds 2020 is Ivan actief bij de leerorkesten in Stichtse Vecht en Amsterdam en B! Music School. Ook geeft hij vioolles bij CKV Almere.

Hans Welle (1956)

Ere-dirigent, coördinator ensembles

Hans VK

Hans Welle is de oprichter van het Almeers Jeugd Symfonie Orkest. Hij studeerde piano en directie aan het Hilversums Conservatorium met als bijvak saxofoon. In 1986 begon Hans, als docent piano, met lesgeven bij Kunstencentrum de Kunstlinie (toen nog Stichting Culturele en Kunstzinnige Vorming). In 1987 startte hij een samenspelgroepje dat inmiddels is uitgegroeid tot een symfonieorkest met tachtig muzikanten.

In het kader van de orkestopleiding en doorstroming heeft Hans gezorgd voor orkestuitbreiding binnen de Kunstlinie. Dat resulteerde in een Orkestklas en het Juniororkest. Na sluiting van de Kunstlinie gingen de orkesten zelfstandig verder in Stichting AJSO. Tegenwoordig is Hans ere dirigent en coördinator van de ensembles binnen stichting AJSO.

In 2012 ontving Hans de Bonifatiusspeld, de hoogste Almeerse onderscheiding, voor zijn inzet voor de stad. Tijdens zijn afscheidsconcert als dirigent van het AJSO ontving hij een Koninklijke onderscheiding.

Wil je ons volgen op social media?