Het juniororkest

De springplank

Welkom bij het AJSO juniororkest, het hoogste opleidingsorkest van de Stichting AJSO. Dit is de laatste fase die jongeren doorlopen voor ze auditie mogen doen voor het toporkest, het AJSO.

In dit orkest spelen tieners die nog niet helemaal het niveau hebben voor het AJSO of voor wie daar nog geen plaats is. Het repertoire is leuk en gevarieerd en vraagt al een behoorlijk spelniveau. Luisteren naar elkaar, inzicht in de muziek, concentratie en regelmatig studeren zijn nodig om in dit orkest te kunnen presteren.

Het Juniororkest geeft jaarlijks een eigen concert en treedt ook elders op. In 2018 behaalde het Juniororkest de tweede plaats tijdens het Nationaal Concours voor Jeugdsymfonieorkesten in de Doelen in Rotterdam.

Zou je het leuk vinden om een keer mee te spelen? Je bent van harte welkom om een repetitie bij te wonen!

De Dirigent

Daan Welle (1989)

Daan Welle studeerde van 2005 tot 2008 trombone aan het Conservatorium van Amsterdam. In september 2011 begon hij aan hetzelfde conservatorium met Opleiding Docent Muziek en studeerde in 2015 cum laude af. Hierna heeft hij nog 2 jaar een contractstudie orkestdirectie gevolgd.

Door zijn achtergrond als muziekdocent weet hij precies hoe hij jonge kinderen wegwijs moet maken in de wereld van het symfonieorkest.

Alleen spelen is leuk, maar tijdens het samen spelen komt muziek pas echt tot leven. Dit probeert Daan over te brengen op zijn leerlingen.

Naast zijn werkzaamheden bij Stichting AJSO is Daan actief als trombonedocent bij CKV Almere en als trombonist bij 2 musicalorkesten (REX Orkest en Grand Circle Orchestra) .

Contactformulier Daan Welle.

Het repertoire

Het AJSO Juniororkest speelt een veelzijdig repertoire. Het repertoire wordt aangevuld naarmate het jaar verstrijkt en er projecten tussendoor komen. Elk jaar zoekt de dirigent naar nieuwe stukken. Dit jaar staat het volgende op het repertoire:

• Divertimento No. 9 (4th movement) – W.A. Mozart
  • Guantanamera – Cuban Folksong (arr. V. Lopez)
  • Spartacus - B. Balmages
  • Hunting The Wild Beast – B. Balmages
  • Rosamunde Overture – F. Schubert (arr. R.Meyer)
  • Symphony No. 5 (3rd movement) – L.v. Beethoven1
  • The Magnificent Seven – E. Bernstein2

- 1  (arr. D.Welle); 2 (arr. R. Phillippe)

Orkestouders

De orkestouders zorgen er voor dat de dirigent zijn werk goed kan doen. Zij regelen alles rondom de repetities en optredens, en verzorgen de communicatie met de muzikanten en ouders. De orkestouders van het Juniororkest zijn:

• Eline van Noppen
  • Jacopo Celli

Contactformulier orkestouders Juniororkest.

Orkestleden

Repetitie informatie

Dinsdag
 16:15 - 18:15 uur
KAF Esplanade 10 Almere

Klik hier om te zien hoe het werkt en sponsor gratis het AJSO.

Wil je ons volgen op Facebook of YouTube?

Op onregelmatige basis informeren we u over onze activiteiten.