Het theaterorkest

Musicals and more...

Haal het doek op voor  het Theaterorkest. Stichting AJSO heeft niet alleen jeugdorkesten. Dirigent Hans Welle is onlangs gestart met een projectorkest voor volwassenen (vanaf 16 jaar). Het orkest gaat producties begeleiden van theatergezelschappen, koren, operetteverenigingen, etc. De basisbezetting is die van een kamerorkest en van deelnemers wordt verwacht dat ze een zeer hoog spelniveau hebben.

Het aantal repetities per productie verschilt, maar het is de bedoeling dat deelnemers de stukken na een enkele repetitie goed kunnen spelen, zodat tijdens de volgende repetitie met evt. zangers kan worden gewerkt.

Het theaterorkest werkt op projectbasis. Per project gaan we op zoek naar muzikanten.

Contactformulier Theaterorkest.

Atlantis

Rex Concert

De Dirigent

Hans Welle (1956)

Hans Welle is de oprichter van het Almeers Jeugd Symfonie Orkest. Hij studeerde piano en directie aan het Hilversums Conservatorium met als bijvak saxofoon. In 1986 begon Hans, als docent piano, met lesgeven bij Kunstencentrum de Kunstlinie (toen nog Stichting Culturele en Kunstzinnige Vorming). In 1987 startte hij een samenspelgroepje dat inmiddels is uitgegroeid tot een symfonieorkest met tachtig muzikanten.

In het kader van de orkestopleiding en doorstroming heeft Hans gezorgd voor orkestuitbreiding binnen de Kunstlinie. Dat resulteerde in een Orkestklas en het Juniororkest. Na sluiting van de Kunstlinie gingen de orkesten zelfstandig verder in Stichting AJSO. Tegenwoordig is Hans dirigent, artistiek leider en verantwoordelijk voor de kwaliteit van alle orkesten binnen stichting AJSO.

In 2016 is Hans gestart met een projectorkest binnen stichting AJSO. Dit theaterorkest begeleidt producties van theatergezelschappen, koren, musicalverenigingen etc.

In 2012 ontving Hans de Bonifatiusspeld, de hoogste Almeerse onderscheiding, voor zijn inzet voor de stad.

Naast zijn werkzaamheden voor stichting AJSO is Hans actief als workshopleider, gastdirigent, arrangeur en dirigent bij musicalproducties.

Contactformulier Hans Welle.

Klik hier om te zien hoe het werkt en sponsor gratis het AJSO.

Wil je ons volgen op Facebook of YouTube?

Op onregelmatige basis informeren we u over onze activiteiten.