Het AJSO Sextet stelt zich voor!

Het AJSO Sextet, ook wel ‘Het Sextetje’ genoemd, is in 2013 gevormd uit zes fanatieke AJSO leden die graag in een klein verband en op hoog niveau samen spelen. Wat klein is begonnen met enkele huiskamerconcerten, is inmiddels doorgegroeid tot een veelgeboekt ensemble in Flevoland en omstreken.

Het AJSO Sextet speelt voornamelijk lichte popmuziek (o.a. Justin Bieber, Coldplay en Michael Jackson) en filmmuziek (o.a. The Lion King, Game of Thrones en The Godfather). Daarnaast spelen ze soms ook klassieke werken en beschikken ze over een kerstrepertoire. Het AJSO Sextet kan zowel voor- als achtergrondmuziek verzorgen bij feesten, recepties of wanneer u naar iets bijzonders en toch herkenbaars op zoek bent. Ook is het mogelijk een begeleidingsensemble te vormen bij koren of bij andere voorstellingen.

Het AJSO Sextet bestaat momenteel uit:

• Mike Kruijer – viool 1
  • Marijn Zwart – viool 2
  • Marlinde Oosterwijk – altviool
  • Hidde Klein Nagelvoort – cello
  • Michiel Smit – contrabas (contactpersoon)
  • Hugo Maat – piano

Heeft u interesse in een concert van het AJSO sextet? Neem dan vrijblijvend contact met ons op voor vragen of boekingen! Klik hier.

Mike Kruijer (viool 1)

Mike is onze rots in de branding op eerste viool. Tijdens concerten kan je hem driftig zien aangeven en soms uit enthousiasme bijna van zijn stoel zien vallen, maar in het dagelijks leven is het een rustige jongen. Als hij geen viool speelt, is hij bezig met het ontcijferen van Griekse en Latijnse teksten of luistert hij muziek van oude rockers die vaak al zijn overleden. Tijdens repetities is hij soms een beetje streng, maar uiteindelijk is dit ook nodig om er zeker van te zijn dat we het niet alleen gezellig hebben, maar ook altijd hoge kwaliteit neerzetten. Wist je dat Mike als enige nog nooit een concert van het sextet gemist heeft? Dat is nog eens toewijding!

Marijn Zwart (viool 2)

Marijn speelt tweede viool. Ze is geen vrouw van veel woorden en veel onnodige dingen: ‘doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg’ is haar devies. Dit brengt ze ook in haar spel tot uiting: keurig verzorgd speelt ze vrijwel altijd meteen de juiste noten, zacht als dat moet, hard als dat kan, altijd het totaalplaatje in acht houdend. In het dagelijks leven houdt Marijn zich ook met muziek bezig bij haar studie Compositie en Muziekproductie, en ook is ze singer-songwriter! Ze heeft zelfs een eigen nummer voor het sextet gemaakt dat we regelmatig uitvoeren. Wist je dat Marijn een half jaar geleden opeens ging verhuizen voor haar stage? Helemaal in Limburg! Gelukkig is ze weer teruggekomen en speelt ze nog steeds met ons mee :)

Marlinde Oosterwijk (altviool)

Marlinde vult ons sextet niet alleen aan met een altviool, maar ook met heel veel liefde. Ze is er als je een knuffel of een steuntje in de rug nodig hebt. Behalve met altviool is Marlinde meestal met nog honderd andere dingen tegelijk bezig, waaronder een studie Psychologie, veel vrienden en LARP-events. Hierdoor is ze niet altijd even geordend, maar uiteindelijk komt alles op zijn pootjes terecht. Marlinde houdt van games en cola, wat goed samengaat. Ze speelt heel betrokken en je kan haar tijdens concerten veelvuldig contact zien maken met Hidde of Marijn, afhankelijk van met wie ze een lijn samen heeft. Wist je dat Marlinde niet van altvioolgrapjes houdt maar er stiekem wel om moet lachen?

Hidde Klein Nagelvoort
(cello)

Als Hidde niet bij ons cello speelt, staart hij het liefste uit het raam en denkt na over grote levensvragen. Hidde is een echte dromer met visie, maar komt ook vaak genoeg uit zijn gedachtes los voor een gevatte opmerking. Als hij nog aan het dromen is terwijl iemand een ironische opmerking maakt, mist hij dat soms compleet en vraagt verbaasd: ‘huh, is dat serieus?’, maar dat vergeven we hem! Want als jongste lid van het sextet houdt hij zich dapper staande en zijn prachtige cellolijnen die recht uit zijn hart komen maken veel goed. Wist je dat Hidde tijdens concerten de expressiefste gevoelige gezichten van ons allemaal kan trekken? Let maar eens op als je ons ziet optreden!

Michiel Smit (contrabas)

Michiel speelt contrabas en hoewel hij ons oudste lid is, is hij jong van geest. Behalve dat hij contrabas speelt, regelt Michiel alles voor het sextet. Heb je een vraag over het repertoire? Ga naar Michiel. Heb je een vraag over concerttijden? Michiel kan je helpen. Wil je weten wat de zin van het leven is? Michiel weet het. Ook beheert hij ons emailadres en zoekt hij het overgrote deel van het repertoire uit. Kortom, zonder Michiel zou je ons nooit geordend op één plek kunnen zien samenspelen. Wist je dat hij een voorliefde heeft voor grote instrumenten en kleine vissen? Vraag hem maar eens naar zijn aquaria!

Hugo Maat (piano)

Hugo is onze pianist-met-stijl. Op het moment dat hij binnenkomt, ben je verzekerd van een gezonde dosis droge humor gecombineerd met een stortvloed aan interessante wetenswaardigheden over muziek, films, boeken, series, geschiedenis –ja, waar eigenlijk niet over? Dat is ook de reden dat Hugo onze concerten altijd presenteert: je wordt elke keer weer iets wijzer van hem. Daarnaast speelt Hugo alles wat los en vast zit en kent hij heel veel muziek uit zijn hoofd. Met zijn muzikaliteit heeft hij ook al verschillende nummers voor het sextet bewerkt. Wist je dat Hugo een voorliefde heeft voor oude musicals en ze graag meezingt?

Wil je ons volgen op Facebook of Youtube?